Ve Eco, czyli ekologia w firmie
Działamy w zgodzie z naturą – to deklaracja, którą można usłyszeć ze strony wielu firm, zwłaszcza w dobie, gdy tematyka ekologiczna robi się coraz bardziej trendy. Te deklaracje nie zawsze niestety przekładają się na rzeczywistość, czego dowodem głośne kryzysy wizerunkowe, nawet bardzo popularnych marek. Na całe szczęście w świecie biznesu nie brakuje również dobrych wzorców i dziś chcieliśmy opowiedzieć Wam o jednym z nich.
Vegan i Eco friendly
Ve Eco to autorski projekt TiM, będący połączeniem działań proekologicznych z różnych obszarów życia, mający na celu życie w zgodzie z rytmem ziemi. Program skrojony na miarę XXI wieku oraz potrzeby obywateli świata, podkreślający wagę wszelkich przejawów dbałości o naturę. W ramy projektu ujęto praktyki mające pozytywny wpływ na ekologię.
Odzwierciedleniem założeń programu jest już jego nazwa.
- V nawiązuje do wina organicznego i wegańskiego, wegetarianizmu, weganizmu.
- E do edukacji, ekologii, etyki, ekosystemu.
- E to również environment (środowisko), earth (ziemi) i energy (energia).
- C przypomina o miejscu człowieka w przyrodzie i jego ogromnym wpływie na to, jak wygląda planeta.
- O to z kolei odpowiedzialność, odnawialność, ochrona oraz akcja 4Ocean, do której dołączył również TIM.
Dla koncepcji Ve Eco istotne są takie kwestie jak:
koncepcja świata postrzegana przez zrównoważone wykorzystanie zasobów w oparciu o kanony wegańskie i wegetariańskie,
- życie i rozwój zgodnie z rytmem ziemi,
- recykling i odzysk surowców wtórnych,
- skuteczna i efektywna strategia ekologiczna realizowana przez TiM.
W jaki sposób firma TIM realizuje te założenia?
- wykorzystuje przy produkcji POS materiały pochodzące ze źródeł ekologicznych,
- buduje świadomość ekologiczną wśród pracowników, klientów oraz konsumentów finalnych,
- w 2019 r. przyczyniła się do redukcji śladu węglowego o 344,75 tCO2e,
- segreguje odpady, Współpracuje ze Śląskim Ogrodem Botanicznym w Mikołowie i podobnymi instytucjami,
- wspiera organizację 4Ocean oraz Fundację Ekologiczną ARKA.
W ramach projektu TiM inicjuje oraz włącza się w szereg ważnych z punktu widzenia ochrony środowiska projektów. Razem z marką Cono Sur spółka zorganizowała takie akcje jak warsztaty DIY, promujące ideę zero waste czy Wegan Time, której celem było rozprawienie się z mitami krążącymi wokół diety wegańskiej. TiM dołączył również do edukowania społeczeństwa w zakresie zanieczyszczenia oceanów (akcja 4Ocean) oraz promowania jazdy na rowerze jako przyjaznego środowisku środka transportu (Rower Pomaga).